Menu
Your Cart

Reviewbeleid

Op 28 mei 2022 is de nieuwe Europese Richtlijn modernisering consumentenbescherming ingegaan. Hierdoor worden neppe reviews voorkomen en mogen webshops online alleen echte klantbeoordelingen publiceren van consumenten die daadwerkelijk een bestelling bij het bedrijf hebben geplaatst. Door deze nieuwe wetgeving moeten wij als webshop de websitebezoekers informeren hoe wij garanderen dat onze klantreviews echt zijn. Hieronder staat de verplichte informatie weergegeven.

Hoe garanderen wij dat onze klantreviews echt zijn?
Wij werken samen met reviewpartij Kiyoh. Vanaf 28 mei 2022 vraagt Kiyoh aan elke klant die een beoordeling plaatst of ze een factuur van de bestelling willen tonen. Een klantbeoordeling wordt door Kiyoh pas getoond als Kiyoh de factuur van de klant heeft gezien. Hierdoor weet u als websitebezoeker 100% zeker, dat elke klantbeoordeling echt is.

Hoe is het beleid rondom het plaatsen van reviews?
Per e-mailadres mag maar 1 keer per maand een review worden geschreven, mits er daadwerkelijk een bestelling met dat e-mailadres is geplaatst. Positieve reviews worden door Kiyoh gelijk gepubliceerd. Dit gebeurt op chronologische volgorde van plaatsing. Bij een negatieve review zal de klantbeoordeling in de wacht worden gezet. Wij krijgen als bedrijf dan eerst de mogelijkheid om de review te lezen en erop te reageren. Daarna zal de negatieve klantbeoordeling online gepubliceerd worden. Het aanpassen van een positieve of negatieve review is door de reviewer altijd mogelijk.

Overige richtlijnen volgens de nieuwe wetgeving per 28 mei 2022:
- Elke klantreview wordt voor plaatsing geverifieerd door Kiyoh.
- Wij geven een reviewer geen voordeel voor het plaatsen van een review.
- Wij plaatsen zelf geen reviews.
- Wij verwijderen geen negatieve en positieve reviews, mits deze vals en dus onrechtmatig is.
- Wij werken nooit met betaalde reviews.